Oferta terapeutyczna

Podstawową zasadą działalności Ośrodka Diagnozy i Terapii Autyzmu & Zespołu Aspergera jest właściwy i optymalny dla podopiecznego dobór terapii jak i jej częstotliwości. Oferujemy bogatą ofertę terapeutyczną, w której znajdziecie Państwo m.in.:

  • treningi samodzielności
  • treningi teorii umysłu
  • programy rozwijające mowę i komunikację
  • programy skoncentrowane na rozwijaniu sfery poznawczej
  • programy modyfikacji zachowań trudnych
  • programy rozwijające sferę społeczną
  • programy usprawniające integrację sensoryczną i rozwój ruchowy

Powyższe cele terapeutyczne realizowane są w następujących formach zajęć:

Terapie indywidualne: (szerzej na stronie  „zajęcia indywidualne”) Zajęcia indywidualne (odpłatne) trwają w zależności od możliwości dziecka od 30 do 45 minut.

  • terapia behawioralna oparta na modelu BPS (oparta na pozytywnym wspieraniu zachowań)
  • terapia kognitywno-behawioralna dla dzieci z Zespołem Aspergera
  • programy TEACCH dla dzieci z autyzmem
  • terapia SI
  • fizjoterapia
  • terapia ręki
  • terapia logopedyczna
  • terapia komunikacji z zastosowaniem AAC (alternatywnych i wspomagających metod komunikacji)
  • terapia zaburzeń jedzenia
  • terapia gliną
  • trening pewności siebie

Terapia grupowe: (szerzej na stroniej „zajęcia grupowe”) Zajęcia grupowe (odpłatne) trwają 90 minut i są realizowane raz w tygodniu.

  • terapia psychomotoryczna
  • treningi Umiejętności Społeczno-Komunikacyjnych (oddzielne dla dzieci i młodzieży z autyzmem i Zespołem Aspergera)
  • sensoryczna plastyka – Kraina Zmysłów
  • zajęcia muzyczno-ruchowe (Akademia Taneczne Mozaiki)
  • zajęcia sportowe (Akademia Młodego Wojownika)
  • dogoterapia
  • terapia Snoezelen – Sala Doświadczania Świata
  • terapia gliną

Analizując funkcjonowanie psychospołeczne dziecka, bariery rozwojowe, potrzeby środowiska rodzinnego i szkolnego/przedszkolnego, dobierzemy dla każdego dziecka właściwą strategię terapeutyczną i stworzymy dla niego program terapii. W naszym Ośrodku opieramy się na modelu eklektycznym, co oznacza iż wykorzystujemy w swojej pracy wiele metod, które z punktu widzenia rozwoju dziecka będą dla niego najbardziej korzystne.