Oferta terapeutyczna
Podstawową zasadą działalności Ośrodka Diagnozy i Terapii Autyzmu & Zespołu Aspergera jest właściwy i optymalny dla podopiecznego dobór terapii jak i jej częstotliwości. Oferujemy bogatą ofertę terapeutyczną, w której znajdziecie Państwo m.in.:
- treningi samodzielności
- treningi teorii umysłu
- programy rozwijające mowę i komunikację
- programy skoncentrowane na rozwijaniu sfery poznawczej
- programy modyfikacji zachowań trudnych
- programy rozwijające sferę społeczną
- programy usprawniające integrację sensoryczną i rozwój ruchowy
Powyższe cele terapeutyczne realizowane są w następujących formach zajęć:
Terapie indywidualne: (szerzej na stronie „zajęcia indywidualne”) Zajęcia indywidualne (odpłatne) trwają w zależności od możliwości dziecka od 30 do 45 minut.
- terapia behawioralna oparta na modelu BPS (oparta na pozytywnym wspieraniu zachowań)
- terapia kognitywno-behawioralna dla dzieci z Zespołem Aspergera
- programy TEACCH dla dzieci z autyzmem
- terapia SI
- fizjoterapia
- terapia ręki
- terapia logopedyczna
- terapia komunikacji z zastosowaniem AAC (alternatywnych i wspomagających metod komunikacji)
- terapia zaburzeń jedzenia
- terapia gliną
- trening pewności siebie
Terapia grupowe: (szerzej na stroniej „zajęcia grupowe”) Zajęcia grupowe (odpłatne) trwają 90 minut i są realizowane raz w tygodniu.
- terapia psychomotoryczna
- treningi Umiejętności Społeczno-Komunikacyjnych (oddzielne dla dzieci i młodzieży z autyzmem i Zespołem Aspergera)
- sensoryczna plastyka – Kraina Zmysłów
- zajęcia muzyczno-ruchowe (Akademia Taneczne Mozaiki)
- zajęcia sportowe (Akademia Młodego Wojownika)
- dogoterapia
- terapia Snoezelen – Sala Doświadczania Świata
- terapia gliną
Analizując funkcjonowanie psychospołeczne dziecka, bariery rozwojowe, potrzeby środowiska rodzinnego i szkolnego/przedszkolnego, dobierzemy dla każdego dziecka właściwą strategię terapeutyczną i stworzymy dla niego program terapii. W naszym Ośrodku opieramy się na modelu eklektycznym, co oznacza iż wykorzystujemy w swojej pracy wiele metod, które z punktu widzenia rozwoju dziecka będą dla niego najbardziej korzystne.