DIAGNOZY REALIZOWANE W CENTRUM INSIGNIS
- Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej: Testy Południowo-Kalifornijskie oraz obserwacja kliniczna (diagnozy uznawane w Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych). Diagnoza realizowana jest podczas 3 spotkań z terapeutą SI na terenie naszego Centrum.
- Diagnoza dojrzałości szkolnej – wyłącznie na użytek rodziców
UWAGA
Diagnozujemy dzieci i młodzież w kierunku autyzmu i Zespołu Aspergera.
Korzystamy m.in. z:
- ADOS-2 Protokoły obserwacji do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu
- ASRS Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu
- Profil Psychoedukacyjny E. Schoplera PEP-R i AAPEP
- ASAS Australijska Skala Zespołu Aspergera
- Childhood Autism Rating Scale C.A.R.S.
Więcej informacji w zakładce: OŚRODEK DIAGNOZY I TERAPII AUTYZMU & ZESPOŁU ASPERGERA.
Diagnoza funkcjonalna rozwoju dziecka w oparciu m.in. o takie narzędzia jak:
- Skale Inteligencji Stanford Binet
- IDS Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w wieku 5-10 lat
- IDS-2 Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci i Młodzieży (5-20 lat)
- Profil Psychoedukacyjny E. Schoplera PEP-R i AAPEP
- Skala Oceny Umiejętności Komunikacyjnych osób z autyzmem M. Panasiuk i K. Patyk
- Obserwacja Kliniczna
- Inwentarze Gunzburga
- Skala Zachowań Przystosowawczych K. Nihiry
- Specjalistyczne narzędzia pozwalające utworzyć aktualny profil rozwojowy dziecka oraz profil sfery najbliższego rozwoju
- Specjalistyczne narzędzia pozwalające ocenić wrażliwość edukacyjną dziecka (dzieci niepełnosprawne) jak i gotowość do nauki szkolnej (dzieci zdrowe),
- inne narzędzia do diagnostyki pedagogicznej w zakresie przystosowania społecznego, szkolnego i wiele innych…
- VB-MAPP funkcjonalna ocena umiejętności językowych i społecznych
Diagnostyka funkcjonalna realizowana jest podczas 2 – 4 spotkań ze specjalistą w naszym Centrum (w zależności od doboru narzędzi diagnostycznych do potrzeb danego dziecka). Istnieje możliwość skorzystania wyłącznie z opcji diagnostyki funkcjonalnej, wówczas rodzice otrzymują pisemne sprawozdanie oraz wskazówki do dalszego działania względem dziecka.