DIAGNOZY REALIZOWANE W CENTRUM INSIGNIS

  • Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej: Testy Południowo-Kalifornijskie oraz obserwacja kliniczna (diagnozy uznawane w Poradniach Psychologiczno-Pedagogicznych). Diagnoza realizowana jest podczas 3 spotkań z terapeutą SI na terenie naszego Centrum.
  • Diagnoza dojrzałości szkolnej – wyłącznie na użytek rodziców

UWAGA
Diagnozujemy dzieci i młodzież w kierunku autyzmu i Zespołu Aspergera.

Korzystamy m.in. z:

  • ADOS-2 Protokoły obserwacji do diagnozowania zaburzeń ze spektrum autyzmu
  • ASRS Zestaw Kwestionariuszy do Diagnozy Spektrum Autyzmu
  • Profil Psychoedukacyjny E. Schoplera PEP-R i AAPEP
  • ASAS Australijska Skala Zespołu Aspergera
  • Childhood Autism Rating Scale C.A.R.S.

Więcej informacji w zakładce: OŚRODEK DIAGNOZY I TERAPII AUTYZMU & ZESPOŁU ASPERGERA.

Diagnoza funkcjonalna rozwoju dziecka w oparciu m.in. o takie narzędzia jak:

  • Skale Inteligencji Stanford Binet
  • IDS Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci w wieku 5-10 lat
  • IDS-2 Skale Inteligencji i Rozwoju dla Dzieci i Młodzieży (5-20 lat)
  • Profil Psychoedukacyjny E. Schoplera PEP-R i AAPEP
  • Skala Oceny Umiejętności Komunikacyjnych osób z autyzmem M. Panasiuk i K. Patyk
  • Obserwacja Kliniczna
  • Inwentarze Gunzburga
  • Skala Zachowań Przystosowawczych K. Nihiry
  • Specjalistyczne narzędzia pozwalające utworzyć aktualny profil rozwojowy dziecka oraz profil sfery najbliższego rozwoju
  • Specjalistyczne narzędzia pozwalające ocenić wrażliwość edukacyjną dziecka (dzieci niepełnosprawne) jak i gotowość do nauki szkolnej (dzieci zdrowe),
  • inne narzędzia do diagnostyki pedagogicznej w zakresie przystosowania społecznego, szkolnego i wiele innych…
  • VB-MAPP funkcjonalna ocena umiejętności językowych i społecznych

Diagnostyka funkcjonalna realizowana jest podczas 2 – 4 spotkań ze specjalistą w naszym Centrum (w zależności od doboru narzędzi diagnostycznych do potrzeb danego dziecka). Istnieje możliwość skorzystania wyłącznie z opcji diagnostyki funkcjonalnej, wówczas rodzice otrzymują pisemne sprawozdanie oraz wskazówki do dalszego działania względem dziecka.