Dogoterapia
W trakcie zajęć grupowych wykorzystywane i prowadzone są:
- zabawy i ćwiczenia zmysłowe
- ćwiczenia wspomagające rozwój orientacji w schemacie własnego ciała
- ćwiczenia kształtujące orientację przestrzenną
- ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową i koordynację ruchowo-wzrokową
- zabawy i ćwiczenia naśladowcze z psem
- zabawy poznawcze z udziałem psa
- ćwiczenia rozwijające samodzielność
- ćwiczenia wspomagające myślenie przyczynowo-skutkowe i rozwój umiejętności przewidywania
- ćwiczenia wspomagające rozwój mowy
- ćwiczenia i zabawy usprawniające koncentrację
W trakcie zajęć, ze względu na obecność psa, dzieci uczą się spokojnego zachowania, oczekiwania na swoją kolej, opanowania emocji. Uczą się, że liczą się nie tylko ich potrzeby i oczekiwania, ale także potrzeby psa.
Obecność psa powoduje, że dzieciom łatwiej jest się otworzyć i nawiązać pozytywną relację z innymi dziećmi i terapeutą. Pies nie ocenia, akceptuje bezwarunkowo każde dziecko i jego wysiłek. Obecność psa wprowadza atmosferę zabawy i relaksu, dzieci nie zauważają, że właśnie się uczą a zadania, które proponuje terapeuta to coś więcej niż zabawa i miło spędzony czas.