Organizacja dnia
Podstawa programowa dostosowana do indywidualnych możliwości dzieci realizowana jest w godzinach 8.00-13.00
6.30 – 8.00 Przychodzenie dzieci do przedszkola. Czynności samoobsługowe w szatni. (trening samodzielności)
8.00 – 8.15 Przygotowanie do śniadania. Wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk (trening samodzielności)
8.15 – 8.45 Śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, praca nad kulturalnym zachowaniem się przy stole. Czynności higieniczne po śniadaniu – opanowanie umiejętności mycia zębów (trening samodzielności)
8.45 – 9.30 Zabawy zorganizowane w kole (terapia grupowa)
9.30 – 10.45 Zajęcia edukacyjne w sali z dominacją działalności umysłowej, ruchowej, plastycznej, muzycznej, prowadzone wg planów miesięcznych opracowanych przez terapeutów w oparciu o podstawę programową dostosowaną do możliwości dziecka. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco–kompensacyjnym i wychowawczym, zajęcia specjalistyczne, zajęcia dodatkowe (zajęcia grupowe, terapia grupowa i indywidualna wg potrzeb)
10.45 – 11.00 Drugie śniadanie
11.00 – 11.15 Przygotowania do wyjścia na dwór. Ubieranie się dzieci – wdrażanie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy – zachowanie kolejności zakładania odzieży, kształtowanie samodzielności (trening samodzielności)
11.15 – 12.00 Pobyt na świeżym powietrzu. Spacery, zabawy dowolne na placu zabaw, wycieczki. Przestrzeganie ustalonych zasad i norm panujących w grupie oraz zachowanie bezpieczeństwa podczas poruszania się po drogach. W zależności od pogody zabawy dowolne w sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację (terapia grupowa i indywidualna według potrzeb)
12.00 – 12.15 Przygotowanie dzieci do obiadu. Wdrażanie dzieci do samoobsługi. Wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych (trening samodzielności)
12.15 – 12.45 Obiad. Praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem. Zwrócenie uwagi na estetyczne spożywanie posiłków. Wprowadzanie nowych potraw. Wdrażanie do sprzątania po posiłku. Czynności higieniczne po obiedzie (trening samodzielności)
12.45 – 13.30 Odpoczynek, słuchanie muzyki relaksacyjnej, słuchanie bajek.
13.30 – 15.00 Zabawy kierowane. Zajęcia ruchowe z wybranym elementem ruchu. Utrwalanie poznanych treści, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, zabawa kierowana, zajęcia specjalistyczne, zajęcia dodatkowe (terapia grupowa i indywidualna według potrzeb)
15.00 – 15.20 Podwieczorek
15.20 – 16.30 Zabawa dowolna, zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci. Rozchodzenie się dzieci.
Kilka razy w miesiącu nasi mali podopieczni uczestniczą we wspólnych zajęciach z dziećmi z zaprzyjaźnionego z naszą placówką przedszkola masowego. Pozwala to na obserwację postępów terapeutycznych w sferze społeczno-emocjonalnej i jest dla nich okazją do budowania relacji z innymi dziećmi przy wsparciu naszych terapeutów.
Harmonogramy pracy poszczególnych grup są dostosowane do indywidualnych potrzeb dzieci.